تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/11/16 - 12:41
کد خبر: 344697

حاشیه‌نگاری «خبرنامه دانشجویان ایران» از جشنواره در کاخ هنرمندان؛

عوامل فیلم‌ها غایبان اصلی چهارمین روز/ «خروج» متفاوت مخاطبان از پردیس چارسو!

عوامل فیلم‌ها غایبان اصلی چهارمین روز/ «خروج» متفاوت مخاطبان از پردیس چارسو!

پرونده چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر در حالی در پردیس چارسو بسته شد که مخاطبان هنگام «خروج» از این سینما دائما از فیلم جدید ابراهیم حاتمی کیا صحبت می‌کردند، فیلمی برآمده از یک داستان واقعی که تعجب مخاطبان را برانگیخته بود.

به گزارش سرویس فرهنگی - اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در حالی در پردیس چارسو به پایان رسید که اولین نمایش از فیلم «خروج» جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی کیا در معرض دید و قضاوت مخاطبان این دوره از جشنواره قرار گرفت؛ فیلمی اعتراضی که از یک داستان واقعی وام گرفته است.

بی میلی مخاطب به «مردن در آب مطهر»!
چارسو شب گذشته «مردن در آب مطهر» را به عنوان اولین فیلمش انتخاب کرده بود، فیلمی به کارگردانی نوید محمودی، کارگردان افغانستانی که روایتی از سختی های زندگی مردم کشورش را در راه رسیدن به اروپا به تصویر کشیده و حالا در جشنواره مخاطبان ایرانی به تماشای آن نشسته اند، هر چند که فیلم بدون حضور عوامل روی پرده نقره ای سینما قرار گرفت و گویی امسال هنرمندان چندان رغبتی به حضور در کاخ هنرمندان ندارند و ترجیح می دهند آثارشان بدون حضور آنها در معرض نمایش قرار گیرد، اما این تنها حاشیه فیلم این کارگردان افغانستانی نبود؛ چرا که مخاطبان چندان راضی از سالن خارج نشدند و حتی برخی از آنها ترجیح دادند فیلم را نیمه رها کرده و از سالن خارج شوند، مسئله ای که شاید دلیل اصلی آن را بتوان سوژه فیلم دانست، فیلمی که روایتگر زندگی مردمان خارج از مرزهای جغرافیایی است و مخاطبان نتوانستند آنطور که باید با آن ارتباط برقرار کنند.

اکران «قصیده گاو سفید» بدون حضور عوامل
«قصیده گاو سفید» اما توانست تا حدی مخاطبان را راضی کند، فیلمی که دومین اثر بهتاش صناعی‌ها به شمار می رفت و به دلیل سوژه جذابش مخاطبان تا پایان با آن همراه شدند، سوژه ای اجتماعی که قرار است دادخواهی از قوه قضائیه را به تصویر بکشد، همین مسئله هم باعث شده بود تا استقبال نسبتا خوبی از آن صورت بگیرد. صناعی ها پیش تر در نشست خبری این فیلم که در پردیس ملت برگزار شده بود، درباره قصه اثر گفته بود: «داستان و قصه این فیلم حوالی ما اتفاق می‌افتد و قصه آنها ما را تحت تأثیر قرار داده است.» با این حال خبری از عوامل این فیلم هم در پردیس چارسو نبود و مخاطبان به تنهایی به تماشای این اثر نشستند.

«حاتمی کیا» ورد زبان مخاطبان در هنگام «خروج» از چارسو!
هر چند که تا سانس آخر چارسو اتفاق جالبی در این پردیس رخ نداد، اما به محض نزدیک شدن زمان اکران «خروج» ابراهیم حاتمی کیا گویی جان تازه ای به پردیس تزریق شده بود، جانی که باعث شکل گیری صف نسبتا طولانی مخاطبان برای تماشای این اثر بود و همین مهم هم تا حدودی زمان نمایش را به تاخیر انداخت، همان اتفاقی که در زمان اکران «شنای پروانه» رخ داده بود، اما این فیلم نیز متاسفانه بدون حضور عوامل به نمایش در آمد، فیلمی متفاوت از ابراهیم حاتمی کیا که به اذعان بخشی از مخاطبان می توانست به گونه ای دیگر ساخته شود. هر چند که «خروج» تفاوت اساسی با آثار دیگر این فیلمساز مطرح کشور دارد، اما همین که فیلم ساخته حاتمی کیا باشد، می تواند مخاطبان را به سالن های سینما بکشاند.

علیرغم اینکه برخی از تماشاگران پیش از پایان فیلم حاتمی کیا از سالن نمایش خارج شدند، اما هنگام «خروج» آنها از پردیس چارسو، صحبت درباره آخرین ساخته حاتمی کیا ورد زبان همگان بود و هر کس از نگاه خود درباره این اثر صحبت می کرد، فیلمی که نه صددرصد کسی را ناراضی بیرون کرده بود و نه صددرصد توانسته بود رضایت همگان را به خود جلب کرد.

گزارش از زهرا رمضانی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top